Skal man selv stå for hosting af sin Customer Data Platform?

I løbet af de seneste år er der flere danske virksomheder, der har fået øjnene op for, at det at have en Customer Data Platform kan være guld værd. Det er dog ikke alle, der sørger for at få sat et sådant system op, selvom de er bekendt med fordelene.

Der kan naturligvis være mange grunde til, at en virksomhed undlader at gøre dette. I mange tilfælde handler det dog om, at de tror, at det er for komplekst – enten på den ene eller anden måde. Faktum er dog, at det slet ikke er tilfældet.

Du skal ikke selv stå for hosting af din CDP

Der er mange, der tror, at man selv skal stå for at hoste sin CDP. Ikke nok med det, er det også med til at afholde mange fra at investere i et sådant system. Det er naturligvis en skam, at det forholder sig således. Det er nemlig ikke noget, man selv skal stå for.

Hvis du har valgt at investere i en CDP, får du derfor hosting med i prisen. Det hele bliver nemlig hostet af den udbyder, du har valgt. Derfor skal du ikke forvente, at der er en risiko for, at der kommer en merpris, fordi du også skal betale for hosting.

Mange forretninger kan bruge en CDP

Der skal ikke herske tvivl om, at der er mange forretninger, der kan nyde godt af en CDP. Alligevel er der mange, der tøver med at investere i et sådant system. Det er ærgerligt, at det forholder sig således, da mange forretninger går glip af utallige fordele.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt det er noget for din forretning, bør du læse om hvad en CDP er. Gør du det, vil du hurtigt få øjnene op for, at det er et system, der kan føre mange fordele med sig. Derfor bør du ikke tøve med at investere i ét, hvis du mener, det kan gavne din forretning.

Det er i høj grad et godt system for webshops

Der er rigtig mange, der kan nyde godt af en CDP. Det er dog især webshops, der kan drage nytte af det. Det er nemlig et system, der kan hjælpe folk, der driver webshop, med at målrette deres annoncering bedre.

Med andre ord, kan en Customer Data Platform skabe et forbedre overblik over webshoppens målgruppe, hvorved man bedre kan målrette sine annoncer.